F1-racen voor gevorderden met Elastic (part 2)
Haal alle telemetrie-gegevens binnen uit de PS4.
PS4 F1-racen voor gevorderden! (part 2)
Bij Puur Data op kantoor staat een Sim Racing Rig met een PS4 en F1 2020. De F1-games van Codemasters bieden de mogelijkheid om telemetrie-data te versturen via het UDP-protocol. Voor onze simulator zijn wij al eerder aan de slag geweest met de telemetrie-data van F1 2017.
Inmiddels zijn er een aantal updates geweest van deze game en is er het één en ander veranderd in het telemetrie-pakket dat het spel verstuurt. Wij hebben een nieuwe configuration file gemaakt voor F1 2020. Met de geüpdatete config-file ontvang je ongeveer 10.000 logregels per minuut. Denk hierbij aan de status van de auto, schades, temperatuur, snelheid, ronde- en sectortijden. Via het .conf-bestand is het mogelijk om de telemetrie-data uit F1 2020 te indexeren in Elasticsearch. Deze data is dan bijvoorbeeld via een Dashboards of een Canvas te visualiseren. Als je een raceweekend zou simuleren, ontvang je meer dan 150 miljoen waarden!
Wij hebben een Canvas-workpad gemaakt om een voorbeeld te geven van het visualiseren van de data. Lees hieronder hoe je dit zelf kunt maken!
Notwendigkeiten
– Linux-server met Elastic, Kibana en Logstash;
- Playstation 4;
– Spiel F1 2020;
– Racestoel met stuur (dat maakt het wel leuker)
– Het ‘conf’-bestand;
– Fahrer mit Ego, der eine Delle verkraften kann (immerhin lässt sich alles analysieren!).
Schritte
Schritt 1 -> Installeer de Elastic-server. Zorg voor een, bij voorkeur, Linux-server met minimaal 4gb intern geheugen een paar cores en voldoende diskruimte. Installeer hierop Elastic, Kibana en Logstash. Hoe dit moet staat beschreven op de website van elastisch.
Schritt 2 -> Download het ‘conf’-bestand voor Logstash (HIER) en pas het aan (bijv. gebruikersnaam en wachtwoord) en zorg dat Logstash wordt opgestart met dit bestand.
Schritt 3 -> Download ons Canvas-workpad, zodat je een voorbeeld hebt van de mogelijkheden van Canvas. Deze kan je (HIER) finden. Stellen Sie einfach sicher, dass die Daten indiziert sind in: f1_data und dass es ein Indexmuster mit dem Namen: f1* gibt.
Wil je ons Canvas-workpad uitproberen? Zet dan de auto-refresh interval op 1 of 5 seconden.
Schritt 4 -> Configureer op de Playstation in de game de UDP-poort en het IP-adres. Dit is te vinden in het scherm als je op ‘options’ drukt tijdens het rijden. Zorg dat het IP-adres het adres is van de server en de UDP-poort moet overeenkomen met degene in het ‘conf’-bestand
Het ‘conf’-bestand is gemaakt voor F1 2020. Dit is een mooi voorbeeld hoe je realtime data kunt verzamelen en analyseren. Succes en veel plezier!
Mehr wissen?
Möchten Sie mehr wissen oder haben Sie eine Frage zu den Möglichkeiten, rufen Sie uns an +31 (0)88 – 7887 328, gehe zu Kontakt oder füllen Sie das untenstehende Formular aus!